Informacje ogólne
Szanując prawo do prywatności i ochrony danych osób, które udostępniają nam swoje dane
osobowe, w tym Klientów, kontrahentów i ich pracowników, informujemy, że pozyskane przez nas
dane przetwarzane są zgodnie z przepisami prawa unijnego i krajowego oraz w warunkach
gwarantujących ich bezpieczeństwo. Opracowana przez naszych ekspertów Polityka Prywatności jest
wyrazem zasad istotnych dla organizacji, która biorąc pod uwagę kontekst w jakim działa, zwraca
szczególną uwagę na bezpieczeństwo danych osobowych.
Administratorem danych osobowych (dalej ADO) jest [______] zarejestrowana w KRS/CEID pod
numerem, numer NIP [______], numer REGON [______] adres prowadzenia działalności
gospodarczej: ul. [______], miasto, kod pocztowy [______], adres email: [______]
Podstawa prawna przetwarzania danych
1. Dane osobowe zbierane przez ADO są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako
„RODO”), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018
poz.1000) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U.
z 2017 r., poz. 1219 ze zm.).
2. ADO przetwarza jedynie dane osobowe, które użytkownik podał w związku z korzystaniem
ze strony internetowej. Przetwarzanie danych odbywa się w zakresie:
a) zawarcia i wykonania umowy, w tym do wystawienia faktury lub rachunku i realizacji
usługi (zakres danych: imię, nazwisko, adres, adres dostawy, e-mail) – art. 6 ust. 1 lit.
b RODO,
b) nawiązania współpracy (zakres danych: imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer
telefonu, inne dane podane przez kandydata w formularzu aplikacyjnym) – art. 6 ust.
1 lit a RODO,
c) dochodzenia należności (zakres danych: imię, nazwisko, adres, adres dostawy, e-mail,
inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia bądź obrony praw) – art.
6 ust. 1 lit. f RODO,
d) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na ADO w związku
z prowadzeniem działalności gospodarczej (zakres danych: wszelkie dane uzyskane
od użytkownika) – art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
e) prowadzenia własnych działań marketingowych i promocyjnych (zakres danych: imię,
nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu) art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
f) prowadzenia działań marketingowych i promocyjnych na podstawie odrębnie
udzielonej zgody – art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
Jakie dane zbiera ADO?
a) ADO zbiera lub może zbierać następujące dane osobowe w serwisie lub z uwagi na
bezpośredni kontakt ze strony użytkownika (mailowy, telefoniczny):
a) dane identyfikacyjne (m.in. imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia),
b) dane kontaktowe (numer telefonu, adres, adres e-mail),
c) dane dotyczące zatrudnienia,
d) inne dane przekazane przez użytkownika w trakcie kontaktu z ADO.
1. Przeglądanie zawartości strony internetowej nie wymaga podawania danych osobowych
innych niż pozyskiwane automatycznie informacje o parametrach połączenia.
Profilowanie gromadzonych danych
ADO nie profiluje danych osobowych użytkowników.
Czas przetwarzania danych osobowych
1. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres:
a) niezbędny do realizacji umów zawartych za pośrednictwem strony, w tym także po ich
wykonaniu z uwagi na możliwość skorzystania przez strony z przysługujących im praw
wynikających z umowy, a także ze względu na ewentualne dochodzenie należności;
b) do czasu ustania celu przetwarzani danych tj. zakończenia danego procesu rekrutacji, jeśli
zgoda na przetwarzanie danych dotyczyła wyłącznie danego procesu rekrutacji do czasu
cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych –
w przypadkach przetwarzania danych osobowych użytkownika na podstawie odrębnej zgody;
2. do zakończenia roku kalendarzowego, następującego po roku w którym złożona została
aplikacja, jeżeli zgoda dotyczyła przetwarzania danych osobowych na rzecz organizowanej
przez ADO większej ilości procesów rekrutacyjnych, w tym tych, które uruchomione zostały
już po złożeniu dokumentów aplikacyjnych w trakcie trwania wskazanego w tym punkcie
okresu czasu;
3. ADO przechowuje dane osobowe użytkowników również w przypadku, gdy jest to konieczne
do wypełnienia ciążących na nim zobowiązań prawnych, rozwiązania sporów,
wyegzekwowania zobowiązań użytkownika, utrzymywania bezpieczeństwa, zapobiegania
oszustwom i nadużyciom. Okres przetwarzania danych w powyższych przypadkach określany
jest indywidualnie, nie może przekroczyć jednak 10 lat od momentu realizacji powyższych
celów.
Uprawnienia użytkownika
1. ADO zapewnia użytkownikom realizację uprawnień, o których mowa w ust. 2 poniżej. W celu
realizacji uprawnień, należy wysłać odpowiednią prośbę pocztą elektroniczną
na adres[______] lub pocztą tradycyjną na adres: [______]
2. Użytkownik ma prawo do:
a) dostępu do treści danych,
b) sprostowania/zaktualizowania danych,
c) usunięcia danych,
d) ograniczenia przetwarzania danych,
e) przenoszenia danych,
f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
g) cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody pozostaje
bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody
przed jej cofnięciem,
h) wniesienia skargi do organu nadzoru, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
3. ADO rozpatruje zgłoszone żądania niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca
od chwili ich otrzymania. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub
liczbę żądań – ADO nie będzie mógł rozpatrzyć żądania użytkownika we wskazanym terminie,
to poinformuje użytkownika o zamierzonym przedłużeniu terminu i wskaże termin
rozpatrzenia zgłoszenia, nie dłuższy jednak niż 2 miesiące.
4. ADO informuje o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu
przetwarzania, których dokonał zgodnie z żądaniem użytkownika każdego odbiorcę,
któremu ujawniono dane osobowe, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać
niewspółmiernie dużego wysiłku.
Udostępnienie informacji
1. W celu realizacji umowy ADO może udostępniać zebrane dane do podmiotów obejmujących:
pracowników, współpracowników, firmy kurierskie, operatorów systemów płatności on-line,
podmioty świadczących na naszą rzecz usługi IT. W takich przypadkach ilość przekazywanych
danych ograniczona jest do wymaganego minimum. Dane osobowe mogą zostać
udostępnione właściwym organom władzy publicznej, jeżeli wymagają tego obowiązujące
przepisy prawa.
2. Odbiorcom niewskazanym powyżej przetwarzane dane osobowe nie są udostępniane
na zewnątrz w formie, która pozwalałby na jakąkolwiek identyfikację użytkowników.
Środki techniczne
ADO dokłada wszelkich starań, aby zabezpieczyć dane osobowe i ochronić je przed działaniem osób
trzecich, a także wykonuje nadzór nad bezpieczeństwem danych przez cały okres ich przetwarzania
w sposób zapewniający ochronę przed nieautoryzowanym dostępem osób trzecich, uszkodzeniem,
zniekształceniem, zniszczeniem lub utratą.
Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Dane osobowe nie są przekazywane do państw spoza EOG. ADO korzysta z serwerów
do przechowywania danych ulokowanych w państwach należących do EOG.
Cookies
1. Stosowane przez ADO cookies są bezpieczne dla urządzenia użytkownika. W szczególności
tą drogą nie jest możliwe, przedostanie się do urządzeń użytkowników wirusów lub innego
niechcianego oprogramowania, lub oprogramowania złośliwego. Pliki te pozwalają
zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez użytkownika i dostosować serwis
indywidualnie dla każdego użytkownika. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny,
z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu oraz przypisaną wartość.
2. Typy plików cookies:
a) cookies sesyjne: są przechowywane na urządzeniu użytkownika i pozostają tam
do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale
usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie
żadnych danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia użytkownika;
b) cookies trwałe: są przechowywane na urządzeniu użytkownika i pozostają tam
do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia
nie powoduje ich usunięcia z urządzenia użytkownika. Mechanizm cookies trwałych
nie pozwala na pobieranie żadnych danych osobowych ani żadnych informacji poufnych
z urządzenia użytkownika.
3. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego
urządzenia. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze serwisu będzie możliwe, poza
funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies. Zalecane jest stosowanie
oprogramowania z włączoną obsługą plików cookies.
4. ADO wykorzystuje pliki cookies w celach:
a) konfiguracji serwisu;
b) rozpoznania urządzenia użytkownika serwisu oraz jego lokalizację i odpowiednio
wyświetlenia strony internetowej, dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb;
c) zapamiętania historii odwiedzonych stron w serwisie w celu rekomendacji treści;
d) uwierzytelnianie użytkownika w serwisie i zapewnienia utrzymania sesji użytkownika
w serwisie;
e) poprawnej konfiguracji wybranych funkcji serwisu, umożliwiając w szczególności
weryfikację autentyczności sesji przeglądarki – zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności;
f) optymalizacji i zwiększenia wydajności świadczonych usług;
g) analiz i badań oglądalności.
Zmiana polityki prywatności i cookies
1. ADO ma uprawnienie do zmiany niniejszego dokumentu, aktualna treść Polityki Prywatności
dostępna jest na stronie internetowej.
2. Niniejszy dokument nie ogranicza jakichkolwiek uprawnień przysługujących użytkownikowi
zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
